خرید لوبیا سفید

خرید لوبیا سفید و صادرات آن

خرید لوبیا سفید در ایران با چه رونقی انجام می گردد؟ صادرات و واردات آن دارای چه جایگاهی است؟ قیمت آن در بازار عمده شهرهایی تولیدی همچون خمین و شهرهای خریدار همچون اصفهان به چه صورت است؟ بار بوجار و دستچین آن دارای چه تفاوتی در نرخ عرضه و کیفیت است؟ و بار وارداتی آن را چگونه می توان تهیه نمود؟

لوبیا سفید برعکس لوبیاهای پرمصرف همچون لوبیا چیتی و لوبیا قرمز دارای مصرف بسیار کمتری است. با وجود خواص بسیار بالای این محصول متاسفانه خرید و فروش آن بازار رقابتی در بازار داخلی ایران ندارد. در نتیجه لوبیا سفید تولید شده در ایران بیشتر صادر می گردد و واردات آن به داخل ایران بسیار کم است.

صادرات لوبیا سفید ایرانی

لوبیا سفید ایرانی به طور عمده محصول خمین و ازنا است. البته مناطق دیگر استان مرکزی و لرستان نیز به کشت این محصول می پردازند. این محصول جهت صادرات به کشورهای عربی به خصوص عراق استفاده می شود. عراق در طول سال به دلیل استفاده زیاد لوبیای سفید در غذاهایشان همواره خواهان لوبیا سفید باکیفیت ایرانی هستند. بنابراین صادرات لوبیا سفید در برنامه کاری تجار بوده و است، که به طور عمده نیز خریدار لوبیا سفید خمین به دلیل مرغوبیت بالا هستند.

واردات لوبیا سفید به داخل ایران

لوبیا سفید به دلیل مصرف مصرف کمی که در ایران دارد، واردات بسیار کمی نیز داراست. معمولا لوبیا سفید ایرانی پاسخگوی نیاز بازار ایران است اما در موارد کمی همچون افزایش قیمت لوبیا سفید ایرانی، واردات آن به داخل انجام می شود. واردات لوبیا سفید خارجی در این موارد کم از اتیوپی و قرقیزستان انجام می گردد.

خرید و فروش لوبیا سفید

لوبیای سفید معمولا به دو شکل بوجاری و دستچین به بازار عرضه می شود. تفاوت این بار در میزان تمیز بودن آن است. لوبیا سفید خمین اگر بوجار شده باشد دارای کمی ضایعات نیز هست، ولی لوبیا سفید دستچین کاملا تمیز و خالی از هر گونه ضایعاتی است. بنابراین قیمت خرید و فروش آن به این دلیل متغیر است. و به طور کلی نرخ لوبیا سفید بوجار از نوع دستچین آن کمتر است.

شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان، تبریز، کرمانشاه و غیره جهت خرید لوبیا سفید می توانند در کمترین زمان آن را سریعا از وبسایت فروش حبوبات تهیه نمایند. قیمت عمده لوبیا سفید در بازار لوبیا سفید که به شکل اینترنتی فعال است، پایین تر می باشد. همچنین کشاورزان تولید کننده لوبیا سفید می توانند جهت فروش لوبیا سفید با مشاورین در ارتباط باشند.
منبع: حبوبات ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز