قیمت عدس

قیمت عدس روسی در بازار ایران

قیمت عدس روسیه در سال 99 بسیار افزایش پیدا کرده و نرخ عدس روسی تا 17000 در تابستان 99 افزایش پیدا کرده است.

قیمت عدس در بازار ایران بسته به نوع آن متفاوت است. عدس سبز خارجی مانند عدس کانادایی، عدس روسیه و عدس قزاق که بطور عمده وارد ایران می شود و همچنین عدس ایرانی وابسته به عواملی تعیین می شود. اما تفاوت قیمت انواع عدس نام برده به چه صورت است؟ چگونه می توان از نرخ عدس ایرانی و خارجی موجود در بازار اطلاع یافت؟

در سال های گذشته که اینترنت هنوز گسترش زیادی نداشت خریداران هر محصولی جهت آگاهی از قیمت پایه آن محصول بازار تهران را ملاک قرار می دادند. اما اخیرا که فضای اینترنت محدودیت مکانی بین هر شهر و هر کشوری را برداشته است، استعلام قیمت هیچ محصولی از جمله عدس کار سختی نمی باشد.

قیمت عمده عدس در سال 99

خریداران عدس به خوبی آگاه هستند که در بازار ایران، عدس خارجی بیشتر از عدس ایرانی خرید و فروش می شود. دلیل این موضوع نیز بالا بودن تقاضا، کم بودن تولید و در مواردی قیمت بالاتر عدس ایرانی است. واردات انواع عدس خارجی زیر به ایران انجام می شود:

  • عدس کانادایی
  • عدس روسیه یا همان عدس روسی
  • عدس قزاقستان یا همان عدس قزاق

در سال 97 نیز همچون دیگر سال ها همین روند ادامه دارد. در ادامه مطلب توضیحات تکمیلی بیشتری در مورد قیمت عمده عدس از جمله قیمت عدس کانادایی ، قیمت عدس روسی و عدس قزاق خواهیم داد.

نرخ عدس سبز خارجی

واردات عدس کانادایی به بازار ایران به طور قابل توجهی انجام می شود. انواع عدس کانادایی که در کیسه های 45 کیلویی و با برندهای مختلف وارد می شود قیمت بالاتری نسبت به سایر عدس خارجی دارد. البته قیمت عدس کانادایی امساله به دلیل تازه بودن و درجه یک بودن از عدس کانادا پارساله بیشتر است.

عدس روسیه نیز بسته به نو و کهنه بودن کم و زیاد می شود، ولی بطور کلی قیمت عدس روسیه نسبت به عدس کانادا مناسب تر است.

و اما در مورد قیمت عدس قزاق؛ عدس قزاق نیز که به صورت ریز و درشت عرضه می شود قیمتی تقریبا مشابه با عدس روسی داراست.

البته قیمت عمده عدس درجه یک و درجه دو بسته به عواملی همچون قیمت دلار، عوارض گمرکی، میزان تقاضا و واردات کم و زیاد می شود. از این رو خریداران و فروشندگان عدس بایستی همیشه نسبت به نرخ روز عدس آپدیت شوند.

از گذاشتن قیمت عدس در سایت حاضر به دلیل نوسان زیاد قیمت معذوریم. فعالان حوزه حبوبات می توانند جهت دریافت قیمت عمده روز عدس همین حالا با مشاورین بازرگانی حاضر در تماس باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز