عدس در ایران

عمده فروشی عدس در ایران

عدس در ایران یکی از حبوبات پرمصرف در سبد کالای خانوارهای ایرانی می باشد. عدس گیاهی کوچک شبیه به نخود است که در خاک هایی کشت میشود. عمده فروشی عدس در ایران از مشاغل افراد در استان هایی نظیر لرستان می باشد.

آنچه در این مقاله می خوانید:

خواص عدس

عدس در ایران

عدس یکی از حبوبات پر کاربرد در تهیه غذاهای ایرانی است و خواص و فواید بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

به دلیل داشتن پروتیئن و مواد مغذی انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می کند. فیبرهای موجود در عدس کلسترول بدن را پایین می آورد و میزان قند خون بدن را تنظیم می کند.

عدس سرشار از آهن است بنابراین برای خانم های باردار و هر فردی که آهن بدنشان پایین است بسیار مناسب می باشد.

عدس در ایران پخته شده با خاصیت ضد التهابی به عنوان مرهم برای درمان زخم های گلو و دهان به کار می رود.

تولید کنندگان اصلی حبوبات در ایران

استان لرستان
استان آذربایجان شرقی
استان آذربایجان غربی
استان کرمانشاه
استان خوزستان

عمده ترین مناطق تولید عدس در ایران

استان های شمال غرب کشور، بهترین مناطق برای کشت حبوباتی نظیر لپه و عدس هستند.

استان آذربایجان شرقی با ظرفیت ها و توانمندی های بسیاری که در این خصوص دارد، به اولین قطب تامین کننده لپه و دومین قطب تامین کننده عدس در ایران تبدیل شده است، که جشنواره های مختلفی در سرتا سر استان به منظور عرضه این محصولات به صورت عمده و خرده انجام میگردد، و ورزقان با 12 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت و 10 هزار و 500 تن تولید سالانه عدس، مقام اول تولید این محصول در استان آذربایجان شرقی را دارد.

بازار حبوبات ایران

عدس در ایران

امروزه در ایران بازارهای بزرگی برای پخش انواع حبوبات وجود دارند، که مسلما عدس یکی از اقلام پرفروش این بازارها خواهد بود.

البته در بازار های ایرانی علاوه بر پخش و عرضه عدس و انواع حبوبات ایرانی، محصولات خارجی نیز دیده میشود، لازم به ذکر است که این محصولات بسته به حجم و کیفیت به قیمت های مختلفی تقسیم خواهند شد.

قطع به یقین خرید و فروش عمده این دسته از محصولات پر مصرف مانند عدس مزایای زیادی دارد، که کاهش قیمت خرید در بخش عمده فروشی یکی از مهم ترین مزایای آن است.

فروش عمده حبوبات

خرید و فروش حبوبات در ایران معمولا به دو صورت انجام میپذیرد.

خرید سنتی
خرید اینترنتی

اکثر این عمده فروشی ها به صورت سنتی انجام میشود، که امروزه معایب بیشتری نسبت به خرید اینترنتی دارد.

در خرید و فروش اینترنتی، افراد دسترسی بیشتری به کالاها و خدمات خواهند داشت، و این روش امکان مقایسه کیفیت، قیمت، و هم چنین صرفه جویی در زمان را فراهم خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز