قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی

قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی

قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی در بازار داخلی رقابتی و متفاوت است. خریداران برای خرید حبوبات تمام تلاش خود را به کار می گیرند که آنها را به صورت عمده و با قیمت مناسب تهیه کنند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی

قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی

در بازار ایرانی بهترین نوع حبوبات وجود دارد که می توانید این محصولات باکیفیت را به صورت عمده و به قیمت ارزان تری خریداری کنید. هر چه مقدار خرید حبوبات به صورت عمده بیشتر باشد، قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی به صورت تمام شده آن به صرفه تر می شود.

حبوبات از لحاظ شکل ظاهری و پخت و پز ویژگی های خاصی و متفاوت یدارند که ملاک اصلی برای تشخیص محصول مرغوب به شمار می رود. برای خرید حبوبات مرغوب باید حتما به مراکز پخش معتبر محصولات در کشور سر بزنید.

چند نکته در مورد انواع حبوبات

ماندگاری حبوبات به مدت یک سال است.
برای نگهداری آن را باید در محیطی دور از رطوبت، نور قرار دهید و همچنین بسته بندی آن طوری باشد که هوا داخل آن نرود.
حبوباتی که داخل گونی هستند را به ظرف های در دار منتقل کنید.
محل نگهداری آن باید خشک و خنک باشد.
دیر یا زود پز بودن محصولات به کیفیت آن بستگی دارد.
در مرغوبیت حبوبات نوع بذر و آب و هوای منطقه تاثیر دارد.

فوائد چند نوع از حبوبات

قیمت عمده ی انواع حبوبات ایرانی

عدس:یکی از اعضای پرطرفدار خانواده حبوبات، به شمار می رود که سرشار از پروتئین گیاهی است. عدس دیرهضم می شود و برای مدت طولانی افراد را سیر می کند.

بنابراین می‌تواند در رژیم‌های لاغری موثر باشد. همچنین فیبر بالای آن می‌تواند در درمان و رفع یبوست هم تاثیرگذار باشد. علاوه بر این منبع غنی آهن گیاهی هم محسوب می شود که اگر با لیموترش تازه مصرف کنید جذب آهن آن افزایش پیدا می کند. در هر ۱۰۰ گرم عدس خام۳۵۵ کیلوکالری و در هر ۱۰۰ گرم عدس پخته ۱۱۶ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

نخود: بیشترین خاصیت را بین حبوبات، نخود دارد که به عنوان بمب انرژی در بین حبوبات شناخته شده است.

نخود بسیاری از مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن را دارد علاوه بر آن، فیبر بالایش، باعث کاهش کلسترول بد و چربی‌های مضر بدن میشود و همچنین یبوست را هم رفع می کند. نخود به عنوان نفاخ‌ترین عضو خانواده حبوبات به شمار می رود.

خیساندن نخود و خالی کردن آب آن و همچنین کندن پوست نخود پخته باعث کاهش نفخ‌ آن می شود. در هر ۱۰۰ گرم نخود خام ۳۶۰ کیلوکالری و در هر ۱۰۰ گرم نخود پخته، ۱۶۰کیلوکالری انرژی موجود است.

پخش عمده ی حبوبات ایرانی

پخش حبوبات در ایران به صورت کلی، عمده با خرد و جزئی صورت می گیرد که عموه فروشان، شرکت های بازرگانی، رستوران ها، کارخانه های تولید مواد غذایی کنسروی و … از خریداران عمده ی حبوبات می باشند.

اما افرادی که برای مصرف خانگی به حبوبات نیاز دارند، آن را به صورت جزئی از مراکز پخش حبوبات تامین می کنند.

خریداران جزئی بابت قیمت تمام شده، دغدغه ای ندارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز