عدس سبز ایرانی

فروشنده عدس سبز و قرمز ایرانی

عدس سبز و قرمز ایرانی هر دو نوع در مقدار قابل توجهی تولید شده و توسط فروشنده های متعددی در سطح کشور توزیع می شود. اما خرید از کدام فروشنده مقرون به صرفه تر است؟

دانه خوراکی عدس، یک منبع پروتئین غنی به شمار رفته و مصرف آن خواص درمانی و دارویی فراوانی را در پی دارد بطوریکه در طب سنتی به دلیل داشتن مواد معدنی و انواع ویتامین ها، و در نتیجه حفظ سلامتی به مصرف آن در وعده های غذایی بسیار تاکید شده است. در میان انواع عدس به ترتیب عدس سبز و قرمز، بیش از انواع دیگر عدس همچون زرد، نارنجی و قهوه ای در منازل استفاده می گردد. عدس دیم و آبی ایرانی در مناطقی همچون لرستان، اردبیل و زنجان در حجم بالایی کشت، و پس از برداشت بوجار شده و به دست مصرف کننده می رسد. هر دو نوع عدس سبز و قرمز بر حسب میزان بوجار شدن قیمت متفاوتی داراست. هر قدر عدس در کارگاه های ایرانی بیشتر تمیز شود و از نظر سایز یکدست تر گردد و لپه های آن جدا شود کیفیت بالاتری خواهد داشت و قاعدتا قیمت مناسب تری را نیز دارا می شود.

عدس ایرانی توسط فروشنده های مختلفی در سطح کشور به فروش می رسد. با دست به دست شدن محصول بین خریداران قیمت مداوما افزایش می یابد و نرخ نهایی تعیین می گردد. مسلما خرید از کارگاه های بوجاری لرستان و اردبیل و یا مجموعه های فروش مستقیم این مناطق قیمت پایه را در پی خواهد داشت.

جهت اطلاع از قیمت انواع عدس و خرید مستقیم و بدون واسطه آن با بازرگانی الیزا در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز