آخرین قیمت حبوبات

آخرین قیمت حبوبات فله در بازار چند است؟

آخرین قیمت حبوبات ایرانی و خارجی در بازار چند است؟ قطب تولید حبوبات ایرانی کجاست؟ انواع حبوبات خارجی موجود در بازار کدام است؟ چرا حبوبات خارجی به ایران وارد می شود؟ قیمت انواع مختلف حبوبات به چه مواردی بستگی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

حبوبات چیست؟

حبوبات که به آن بنشن نیز می گویند، به دانه های خوراکی اطلاق می گردد که در غذاهای گرم و سرد استفاده می شود. دانه های خوراکی همچون نخود، لوبیا، لپه، عدس و ماش یک نوع پروتئین گیاهی هستند. این دانه های خوراکی با طعم بی نظیر و خوشمزه، و همچنین دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان در غذاهای ایرانیان جایگاه خاصی دارد.
قابل به ذکر است که خواص دارویی و درمانی حبوبات که حتی در طب سنتی نیز به آن اشاره شده، موجب برتری استفاده از آن نسبت به سایر مواد غذایی شده است.

آخرین قیمت حبوبات

حبوبات ایرانی در بازار

انواع مختلف حبوبات همچون نخود، لوبیا، لپه، عدس و ماش در چندین استان کشور به صورت دیم و آبی سالانه کشت و برداشت می شود. اما به طور کلی لرستان و کرمانشاه قطب تولید حبوبات ایرانی هستند، که هر ساله تناژ بالایی از حبوبات درجه یک را راهی بازار داخلی و حتی خارجی می کنند.

کیفیت بالای حبوبات ایرانی موجب استقبال بازار خارجی نیز شده است. این کیفیت بالا، قیمت بالا حبوبات ایرانی را به دنبال داشته است. بنابراین از حبوبات ایرانی به عنوان حبوبات لوکس نیز می توان نام برد.

آخرین قیمت حبوبات

حبوبات خارجی در بازار

چرا حبوبات خارجی به کشور وارد می شود؟

عوامل زیادی در این موضوع دخیل است اما به طور کلی دو مورد زیر دلیل اصلی واردات حبوبات خارجی است:

  1. مصرف بالای یکسری از حبوبات موجب شده که گاهی اوقات نیاز به واردات حبوبات نیز باشد.
  2. نیاز بازار به تنوع بیشتر محصولات از نظر قیمت و کیفیت، موجب واردات حبوبات شده است.

در نمودارهای زیر انواع حبوبات خارجی در بازار را مشاهده می کنیم:

آخرین قیمت حبوبات

آخرین قیمت حبوبات

آخرین قیمت حبوبات

آخرین قیمت حبوبات

آخرین قیمت حبوبات

قیمت حبوبات ایرانی و خارجی

حبوبات ایرانی و خارجی با توجه به عوامل زیر در بازار سنتی و در فروشگاه اینترنتی حبوبات قیمت گذاری می شوند:

  • کیفیت
  • اندازه
  • میزان تمیز بودن
  • کهنه و نو بودن

قیمت حبوبات فله در طول سال نوسان دارد. بنابراین خریداران و فروشندگان همیشه به مرجعی جهت اطلاع از قیمت انواع حبوبات ایرانی و خارجی نیاز دارند. آخرین قیمت حبوبات بازار را در لیست زیر می توان مشاهده نمود.

لیست قیمت حبوبات

[toggle title=”دریافت لیست قیمت حبوبات” state=”open”]برای دریافت قیمت هر نوع حبوباتی، حتی آنان که در لیست موجودی بازرگانی ما نیامده است، همین لحظه کافی است با مشاورین فروش ما در ارتباط باشید.[/toggle]

منبع: حبوبات ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز