خرید انواع نخود

خرید انواع نخود ایرانی و خارجی

انواع نخود ایرانی و خارجی که محصول چندین منطقه و کشور است با سایزهای مختلفی، لازمه بازار داخلی است تا خریداران در طول سال بابت خرید و فروش آن، دغدغه کیفیت و قیمت نداشته باشند.

یکی از حبوباتی که در ایران در بیشترین تناژ مورد کشت و برداشت قرار می گیرد، نخود می باشد. نخود ایرانی در چندین منطقه، که قطب آن کرمانشاه و لرستان می باشد، برداشت می شود. انواع نخود ایرانی در سایزهای مختلف، جهت مصارف غذایی متعددی مورد عرضه قرار می گیرد. برای بسیاری افراد تصور بر این است که با این حجم تولید و برداشت، با تنوع مختلف نخود، دیگر نیازی به واردات نخود خارجی به ایران نبوده و همین حجم نخود کاملا پاسخگوی بازار داخلی می باشد. اما این تصور اشتباه بوده و هر ساله شاهد واردات انواع نخود خارجی از کشورهای مختلف به ایران هستیم.

دلایل واردات نخود خارجی به ایران

خرید انواع نخود خارجی دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین دلایل می توان به این موارد اشاره داشت. نخود ایرانی از جمله محصولات صادراتی مهم در ایران است که در طول سال توسط تجار خرید و مورد صادرات قرار می گیرد، به دلیل همین صادرات گسترده و استقبال بازار داخلی از نخود ایرانی در برخی از فصول سال قیمت نخود ایرانی به شدت بالا می رود و نخود خارجی که قیمت پایین تری از نخود ایرانی دارد وارد می شود، تا خریدارانی که دغدغه قیمت دارند به نخود با قیمت مناسب برای خرید دسترسی داشته باشند.

از طرفی نخود لپه که برای تولید لپه در ایران استفاده می شود با حجم کمی در ایران برداشت می شود، به همین دلیل لازم است که نخود لپه از کشورهایی همچون اتیوپی، استرالیا، تانزانیا، هند و غیره وارد گردد تا پاسخگوی نیاز کارخانه های لپه سازی آذرشهر باشد.

در کل می توان گفت انواع نخود ایرانی و خارجی لازمه بازار داخلی است تا خرید و فروش نخود در کشور بدون دغدغه در طول سال انجام گردد.

جهت خرید انواع مختلف نخود می توان با بازرگانی الیزا در ارتباط بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز