قیمت انواع حبوبات

اعلام افزایش و کاهش قیمت انواع حبوبات

کاهش و افزایش نرخ انواع مختلف حبوبات داخلی و وارداتی را می توان از مراکز اعلام قیمت جویا شد. اما دلیل این نوسانات قیمت در بازار چیست؟

انواع حبوبات، جزو لاینفک سبد غذایی خانوارهای ایرانی است که در چهار فصل سال در بازارهای سنتی و مدرن ایران به صورت فله و بسته بندی خرید و فروش می گردد. بنابراین حتی از دید کاری، وارد شدن در این حوزه از بسیاری زاویا مطلوب است و شغل مناسبی محسوب می گردد. تنها نقطه ضعف فعالیت در این حوزه نوسان شدید قیمت و کاهش و افزایش نرخ تمامی اقلام حبوبات در طول سال است.

دلیل نوسان قیمت حبوبات

این کاهش و افزایش قیمت به عوامل زیادی برمی گردد. از دلایل نوسان قیمت می توان به نزدیک شدن و دور شدن از برداشت حبوبات، صادرات حبوبات به خارج از کشور، واردات انواع حبوبات به ایران، کاهش و افزایش موجودی اقلام در بازار، تاثیر عوامل جوی اقتصادی بر قیمت محصولات غذایی و غیره اشاره داشت. در واقع اگر بتوان به این نوسان قیمت ها آگاهی داشت و در جریان نرخ دقیق و روز حبوبات بود به راحتی می توان فعالیت در این حوزه را مدیریت کرد.

قیمت خرید و فروش حبوبات

با توجه به مطالب گفته شده در بند قبل، تمامی اقلام حبوبات در هر زمانی جهت خرید و فروش، قیمت مشخصی دارد. مراجع به روز و آنلاین که به طور مداوم در طول سال و به طور گسترده فعال هستند می توانند مراجع دقیقی برای دریافت قیمت قبل از خرید و فروش انواع حبوبات باشند. قابل به ذکر است؛ از آنجایی که تنوع حبوبات در بازار زیاد است و اقلام مختلف داخلی و وارداتی را شامل می شود اهمیت کار این مراکز را بیشتر نشان می دهد، چرا که اینچنین مراکزی منحصرا روی تمامی حبوبات کار کرده و نسبت به مراکزی که تنها روی اقلام داخلی و یا وارداتی کار می کنند و یا مراکزی که تمرکزشان روی تمامی محصولات غذایی است، مراجع مناسب تری هستند.

جهت دریافت قیمت های به روز اقلام حبوبات داخلی و وارداتی می توان با بازرگانی الیزا نیز که در طول سال اعلام قیمت می کند در ارتباط بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت قیمت روز